Desenvolupant la capacitat creativa
Una forma molt bona de fer que una persona se senta part del nostre grup de persones de confiança o, si som mestres, per exemple, de la classe i, a més, a gust on està present, és atorgar-li la possibilitat de desenvolupar la capacitat creativa.
Així, si el mestre (com també podem fer en la vida diària, per exemple, quan portem una empresa o un projecte avant) li cedeix un espai per a que puga plasmar lo que té en el cap, per a exposar sobre temes que li agraden i que li atrauen o bé que tracte sobre qüestions que li fan sentir-se una persona activa i a gust en la seua pell en eixa atmosfera d'obertura a lo que a u li mou construir com a persona que pot aportar el seu punt de vista, la seua habilitat per a descobrir, traure, manifestar lo que li fa festa i, a més, comunicar-ho de manera artística, tecnològica, en estudis sobre un tema, en apartats espirituals o de relacions humanes, etc. fem que l'esperit que ens envolta estiga més ple de persones amb ganes de viure amb alegria, amb sentit de l'humor, amb optimisme i, a més, amb un esperit de canvi per a bé i, ¡com no!, per a ser persones amb major cultura i, així, ser els conductors de la nostra vida a través de la fortalesa (assertivitat), la comprensió (sensibilitat) i la creativitat (fer els canvis que ens permeten viure esperançats, optimistes, feliços, amb alé i, així, ser els directors de la nostra vida).
En eixe camí podem començar, com ara, dient-los: "Si algú vol exposar un tema en públic, que m'ho comente i, quan ja el tinga acabat, ho podrà fer durant part d'una classe".
Afegirem que eixe sentiment de poder crear part de lo que engloba l'activitat de la classe, eixe sentir-se acollit en família o en comunitat i d'estar tranquil només de pensar que hi ha espai per a expressar-nos amb molta llibertat i que, fins i tot, les nostres propostes i els nostres projectes no seran jutjats de manera rígida, ni estaran subjectes a un excés de normes sinó, més aïna, que ho podrem mostrar com quan som junt amb els nostres amics i en companyia de les persones que més estimem i que major marge de confiança ens atorguen, és ja una manera d'obrir portes per a que l'alumne se senta com una persona amb veu i vot però també amb una capacitat creativa que l'estudiant accepta treballar, activar i compartir mitjançant les seues idees en eixe moment triades i unides. I tot, en un espai receptiu a lo nou, a lo sorgit de les mans i de la ment de les persones.
En casos així, i ara acabarem, els estudiants, de vegades, tarden un temps a veure si ho faran o no. Però, quan ja senten que ahí poden pensar i expressar-se de manera diferent a com ho fan altres persones i que lo que comentaran o tractaran no serà motiu de burla, ni de menyspreu, ni de falta de sensibilitat per part del mestre, aleshores i, ara sí, sense pensar-s'ho moltes voltes, passen a deixar eixir lo que tenen en el cap i, així, a sentir-se membres de la classe i en un ambient més obert a lo que els alumnes puguen pensar, dir, saber o, per exemple, compartir.