No necessite "másters del universo" i jo vole el meu catxirulo 

29/06/2023
Ballar els nanos a qui t'explota, a qui no tracta bé la teua llengua materna i es bota la normativa constitucional de les llengües d'Espanya com a patrimoni i, sobretot, llepar el cul als qui peguen fuetades als qui no són de la mateixa corda i no fan culte a la bandera, ni als èxits esportius, ni al "Sí, jefe", que vaig sentir un dia del 2011 en un bar, i, per a més inri, votar-los en les Corts espanyoles i aprovar-los eixa indiferència cap a la promoció de la llengua catalana (més enllà del "Buen rollo, tío", "Está de que te cagas, nano" i de "La culpa és de la dreta")... té un preu: els altres els marquen el compàs. 

Per això, no m'inscric a cursets (ni a "másters del universo") d'homenatge cap a lo que no té a veure amb el respecte a la identitat cultural i a la de cada persona i que, com hom diu, sí que et faran més feliç. La meua va en línia amb lo matriarcal reflectit en moltes rondalles i en catalanoparlants nascuts abans de 1920, però no amb les tendències "més a la dreta". I, això, sí, em dedique prou a l'estudi, a l'explanació i a la didàctica (i tots tres, com a bons germans) en relació amb el matriarcalisme dels catalanoparlants nascuts abans de 1920. M'ompli i ompli a més persones: de coneixements, de vivències, d'anècdotes, de saviesa, d'algun moment d'humor positiu, etc..

Ara bé, tampoc no menyspree lo masculí: seria caure en una altra dictadura (el "femellisme"), per part de dones amb actitud obertament patriarcal. Per exemple, de l'estil de Margaret Thatcher, d'Angela Merkel o, com ara, de Mónica Oltra. 

Finalment, una opció, com quan empines un catxirulo (estel), per als pròxims anys: molt oberts, paciència, una canya, humanisme... i tocar els peus en terra i amb un al·licient. ¡I tant que s´´i! El meu, ja l'he escrit, però no figura en les pagines grogues. 
© 2016 Company. 12 Pike St, New York, NY 10002
Powered by Webnode Cookies
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started