Ensenyant amb optimisme

24/02/2017

Fa poc he començat a fer un intercanvi lingüístic, en aquest cas, valencià/anglés, a través d'Internet, primerament, amb una persona castellanoparlant que viu en un país on el castellà també és la llengua oficial de l'Estat, qui, a més, es dedica a la traducció.

Hi han algunes coses que tinc ben clar, en l'ensenyament, sobretot quan busquem gaudir-ne i, en aquest cas, a més, aprendre una altra llengua:

1. Gramàtica, la justa i de manera senzilla, amb exemples que ho deixen clar.

2. Vocabulari senzill, en la nostra forma de parlar i a l'hora de relacionar-nos, fins i tot, per escrit. Aclarir la paraula o expressió que es desconeix o que s'introdueix i que podria semblar molt distant a la de l'altra llengua o que considere que convé incorporar-la acompanyada d'una xicoteta explicació.

3. Ensenyar en un ambient obert, receptiu, acollidor, amable, agradable, on fa goig ser-hi i comunicar-nos. Concedir a l'altre una sensació de sentir-se en casa, com si fóssem amics de tota la vida o fossen persones amb qui tenim molta confiança.

4. Alguns escrits o documents (fins i tot, dels bilingües, però no bàsicament), almenys, si es tracta d'una persona que viu en una població on la llengua d'ensenyament que emprem és oficial, es parla, o bé és històrica, com ara, el valencià en el País Valencià.

5. Incloure escrits i documents amb algunes paraules, expressions, locucions, refranys, frases fetes, sinònims, etc. en la llengua que ensenyem i, en alguns casos, amb la traducció corresponent a l'altra llengua. Per exemple, ensenyar una expressió o un refrany i, sobretot, quan són molt diferents, una explicació acompanyada de traducció, en el nostre cas, al castellà, com a segona llengua.

6. Recomanar diccionaris (generals, amb explicació senzilla i didàctics, amb pronunciació, de sinònims i antònims, etc.), vocabularis, webs, blocs, etc. que poden venir com l'anell al dit per a aprendre més o, fins i tot, fruir de l'aprenentatge i que resulten agradables mentres ensenyem la llengua i gaudim el procés, publicacions (diaris, revistes, llibres, etc.) o informació d'altres tipus, com ara, butlletins o fulls informatius, fulls solts, etc.

7. Humor, esperit creatiu i obert, escrits, documents, converses, cançons, etc. sobre els temes que agraden a l'estudiant i, igualment, de temes positius psicològicament i que animen a viure amb optimisme en un clima de confiança i aprenent temes que afavoresquen les relacions humanes i la creativitat i, així, l'aprenentatge i l'ensenyament.


© 2016 Company. 12 Pike St, New York, NY 10002
Powered by Webnode Cookies
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started